سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش راه اندازی یک کبابی

اگر قصد راه اندازی یک کبابی را دارید تا از این شغل مناسب درآمد فوق العاده ای کسب نمایید مسلماً تجهیزات و لوازم کبابی اولین موضوع مهمی است که ذهن شما را به خود مشغول نموده است ، شغل کبابی با علاقه وافر مردم ایران به این نوع غذا یکی از پر درآمدترین مشاغل محسوب می شود پس از این باب نگرانی به خود راه ندهید زیرا هزینه ای که به خاطر تهیه تجهیزات پرداخت می نمایید به سرعت و در طی چند سال آینده به شما باز گردانده می شود پس با فراق بال دست به خرید زده و هیچ یک از آنها را از چشم نیاندازید تا در همین ابتدای کار با قدرت و کاملاً مجهز به جلو بروید.

آنچه شما در این راه به آن احتیاج خواهید یافت به شرح زیر است:

فر دیزی سنگی

گامی موثر در تهیه دیزی هایی با طعم های عالی و در حجم بسیار زیاد است که با فاصله گرفتن از روش های قدیمی پختی سنتی اما با روشی صنعتی را در اختیار آشپزخانه ها قرار می دهد.

فر دم کن برنج

تهیه این فر آشنایی با فناوری روز است و می تواند به شما کمک کند تا به یکباره سطح کیفی پخت برنج های رستوران خود را بالا برده و مانند حرفه ای ها بدرخشید، تهی? این فر تحولی به سوی مدرن اندیشیدن است.

دیگ سه جداره چلوپز صنعتی

دیگ سه جداره چلوپز صنعتی در کنار دیگ صنعتی آشپزخانه با امکانات خارق العاد? خود به یک دیگ تمام اتوماتیک پخت برنج در میان هم نوعان خود معروف گشته و از مزایای آن استفاده بسیار راحت و تهیه برنج هایی کاملاً خوش فرم و بدور از هرگونه احتمال سوختگی ، شل شدن و از دست دادن کیفیت است.

دیگ دو جداره پخت برنج

از دیگر تجهیزات و لوازم کبابی دیگ دو جداره پخت برنج است که رؤیای آشپزان نیمه حرفه ای را برای رسیدن به برنج هایی با کیفیت سرآشپزان مطرح امکان پذیر کرده و همچنین آشپزخانه ها را قادر می سازد تا با کمک این دیگ به پخت انواع خورشت نیز بپردازند ، نمونه ای دیگر از آن دیگ برنج پز صنعتی است که جزء خزاین گران بهای آشپزخانه های صنعتی محسوب می شود و برنج ها و خورشت های خوشمزه در آشپزخانه ها محصول دسترنج آن است .

پاتیل خیساندن برنج

یکی از پرمصرف ترین تجهیزات و لوازم کبابی است که امکان خیساندن حجم بالایی از برنج را برای آشپزان محیا کرده و چرخ های تعبیه شده در آن امکان حمل راحت را به قسمت های مختلف آشپزخانه فراهم می کند و اهرم آن مخصوص انتقال برنج از این دستگاه به دیگ پخت برنج است.

دستگاه گریل صنعتی

رستوران های کوچک ، فست فود فروشی ها و... می توانند با تهیه دستگاه گریل صنعتی به طبخ انواع غذاهای گریل شده مانند مرغ ، استیک، فیله ، همبرگر، سوسیس و... بپردازند و با کاهش روغنی که این دستگاه هنگام طبخ در اختیار قرار می دهد غذاهایی سالم تر را پدید بیاورند.

اجاق پلوپز

اگر به دنبال یک دستگاه با دو کارایی در میان انواع تجهیزات و لوازم کبابی می گردید اجاق گاز صنعتی با ویژگی های منحصر به فرد خود مانند قابلیت تحمل وزن های بالا، شیرهای صنعتی، شمعک مجزا برای هر شعله و... می تواند در پخت انواع برنج و خورشت بر روی شعله ها و گرم نگه داشتن با کیفیت و سالم غذا داخل فر کمک فوق العاده ای در آشپزخانه باشد.

تنور نانوایی

اگر مایلید به منوی خود انواع غذاهای نونی را نیز بی افزایید و یک فهرست پر و پیمان را در مقابل دیدگان مشتریانتان قرار دهید، تنور نانوایی با انواع مختلف خود مانند تنور نان سیار، تنور نانوایی صنعتی و... می تواند نان هایی با کیفیت برای غذاهایی چون کباب، جیگر، دیزی و... را در محیط رستوران شما فراهم نماید.

یخچال کبابی 5/1 و 5/2 متری

شما با تهیه این یخچال علاوه بر کارایی، زیبایی،کیفیت و گارانتی را نیز دریافت می کنید این یخچال در کنار هم نوعان خود مانند یخچال مکعبی، یخچال صنعتی، فریزر صندوقی ، یخچال صندوقی تمام احتیاجات شما را به تجهیزات برودتی بر طرف کرده و می توانید از آن در نگهداری مواد اولیه گوشتی و سبزیجات ، دوغ ، دلستر، انواع سالاد و... استفاده نمایید.

سانتریفیوژ صنعتی و انواع هود

در بین انواع تجهیزات و لوازم کبابی هودهای آشپزخانه خود نمایی می کنند، که به دو دسته هودهای دیواری و هودهای مرکزی تقسیم می شوند، در این میان سانتریفیوژها یا همان هودهای صنعتی جزء تجهیزات هواکشی رستورانی محسوب شده که می توان با ابعاد واندازه های مورد نیاز رستوران به سفارش یک هود صنعتی استیل با کیفیت اقدام نمود، همان طور که می دانیم آشپزخانه ها مملو است، از بخارات غذاها و گازهای سمی است که استشمام آن برای کارگران بسیار مضر است و وجود هودها در این محیط برای حفظ سلامتی از یک سو و ایجاد بوی نامطبوع و غیر قابل تحمل برای مشتریان از سوی دیگر الزامی است.

کابینت آبچکان

این کابینت ها به منظور خارج نمودن کامل آب از سطح ظروف و پرهیز از ایجاد لک های ناخوشایند در سطح آنها به یکی از ضروری ترین تجهیزات آشپزخانه های خانگی و صنعتی تبدیل شده است، حال آنکه در رستوران ها به علت حجم بالای ظروف، آبچکان صنعتی سیار حضورش بسیار مفید است و به علت اینکه باید ظروف سنگین و با حجم بالا را تحمل نماید از آلیاژهای مختلف در ساخت آن استفاده می شود.

سینک صنعتی استیل

اگر بخواهیم یکی از تجهیزات شست و شو درون آشپزخانه های صنعتی را نام ببریم سینک صنعتی استیل نتیجه مکانیزه شدن آشپزخانه ها و ورود صنعت به درون کسب وکارهای مختلف است ، عمق زیاد ، مقاومت بالا، ضخامت خوب از مزایای آن است و بسته به نیاز آشپزخانه ها دارای انواع مختلف تک لگن ، دو لگن و سه لگن می باشد.

چرخ گوشت صنعتی

بهترین وسیله برای تمامی کسب وکارهایی است که برای آماده سازی غذا احتیاج به حجم بالایی از گوشت چرخ کرده دارند و اگر شما قصد راه اندازی کبابی را دارید مطمئناً اولین عنصر تهیه کباب های شما گوشت چرخ کرده می باشد ، چرخ گوشت 32 تسمه ای ، چرخ گوشت نیمه صنعتی ، چرخ گوشت 42 گیربکسی و چرخ گوشت 32 گیربکسی، همگی جزء مهمترین تجهیزات و لوازم کبابی محسوب می شوند.

کباب پز گازی

به هر حال دستگاهی که شما قصد پخت کباب های خود را با آن دارید می تواند نسبت به فناوری های به کار رفته در آن متفاوت باشد، منقل کباب ، کباب پز ذغالی، کباب پز گازی و یا حتی کباب پز تابشی نمونه هایی قابل توجه هستند که بسته به کیفیت پخت ، حجم ارائه دهنده در هر زمان و قیمت تمام شده محصول ممکن است از طرف مدیران رستوران ها ویا چلو کبابی ها مورد استقبال قرار گیرند.

سیخ کباب

اگرچه ممکن است در نگاه اول خیلی مهم و قابل توجه نباشند اما باید دقت نمایید که کباب ها در کنار همین سیخ ها هستند که هویت اصلی خود را به دست می آورند و شما برای کباب نمودن غذاهایی چون کوبیده ، جوجه ، مرغ، جیگر، چنجه،شیشلیک ، قارچ ، گوجه ، فلفل و... به آنها نیاز داشته که از دو جنس استیل و گالوانیزه ساخته می شوند.

منبع : تجهیزات آشپزخانه صنعتی ابتکار استیل